Mar 17, 2009

上司が陥る10の勘違い


10番以外ドンズバです。

1. Feeling people are lucky just have a job.
2. Making work"mission impossible".
3. Tying your employees' hands.
4. Equating busy with productive.
5. Waiting for an economic turnaround.
6. Ignoring rumors.
7. Saving the praise for last.
8. Failing to give star treatment.
9. Not standing by your employees.
10. Cutting back on trainings.

1. 解雇されずに、仕事があるだけ運がいいと思え
2. 達成不可能な場合でも「君ならできる」と仕事を振ればできるはず
3. 部下と管理職は一心同体だ
4. 長時間働く部下はいい部下だ
5. 景気好転は待つしかない
6. 噂は放っておけばいい
7. 仕事を達成し、成果が見えた段階で褒めてあげればいい
8. 優秀な部下は放っておいても目標達成できる。
9. 部下は意思決定をする必要は無い
10 .経費削減の一貫として、研修費も削減すべき


詳細はココ

No comments:

Post a Comment